Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(4)
Autor
Bikont Piotr (1955-2017)
(1)
Birek Wojciech (1961- )
(1)
Cabanes Max (1947- )
(1)
Gawronkiewicz Krzysztof (1969- )
(1)
Headline Doug (1962- )
(1)
Hermann (1938- )
(1)
Huppen Yves (1967- )
(1)
Janusz Grzegorz (1970- ). Autor
(1)
Janusz Grzegorz (1970- ). Przebiegłe dochodzenie Ottona i Watsona
(1)
Manchette Jean-Patrick (1942-1995)
(1)
Spiegelman Art (1948- )
(1)
Spiegelman Art (1948- ). I tu się zaczęły kłopoty
(1)
Spiegelman Art (1948- ). Mój ojciec krwawi historią
(1)
Syty Jakub (1982- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura belgijska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Holokaust
(1)
Komiksy
(1)
Obóz hitlerowski Auschwitz-Birkenau w literaturze amerykańskiej
(1)
Spiegelman, Art (1948- )
(1)
Żydzi
(1)
Gatunek
Komiks
(3)
Adaptacja literacka
(1)
Komiks biograficzny
(1)
Powieść graficzna
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Komiksy)
Nazywa się Aimée Joubert. A może nie. Właśnie osiedliła się w Bléville. Równie dobrze mogłaby zamieszkać w każdym innym miejscu. Czy w tym portowym mieście jest coś specjalnego? Nie, to miasto jak każde inne. Zamknięte, toczone własnymi wątpliwościami. Zamknięte naczynie, w którym notable pływają w mętnej wodzie. Jak zawsze, jak wszędzie. Więc dlaczego Aimée Joubert właśnie tu postanowiła wetknąć kij w mrowisko? Ponieważ kiedy jej palec naciska spust, staje się palcem przeznaczenia. Aimée przybyła tu, aby nieść burzę. Jak anioł przeznaczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. K/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Staruszek Anderson / Hermann, Yves H. ; tłumaczenie Jakub Syty. - Warszawa : Wydawnictwo Komiksowe, 2016. - 56 stron : ilustracje kolorowe ; 33 cm.
(Komiksy)
Missisipi, lata 50. Życie starego Andersona nie należało do najbardziej udanych. Kilka lat temu zamordowana została jego córka. Wszyscy wiedzą, kim byli mordercy, ale sprawiedliwości nigdy nie stało się zadość. Teraz umiera żona Andersona. Dziś już nie ma nic do stracenia... Mocna opowieść o nienawiści i zemście. Świetne tempo i jak zawsze niezwykłe, malarskie ilustracje Hermanna czynią ze „Staruszka Andersona” jeden z najlepszych od lat komiksów belgijskiego mistrza. „Staruszek Anderson” to po „Stacji 16”, „Bez przeznaczenia” i „Krwawych godach” czwarty „one-shot” Hermanna, który ukazał się nakładem Wydawnictwa Komiksowego. Wraz z seriami „Wieże Bois-Maury” i „Jeremiah” pokazują, że laureat Grand Prix w Angouleme należy do ulubieńców polskich czytelników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komiksy)
(Przebiegłe dochodzenie Ottona i Watsona /Grzegorz Janusz, Krzysztof Gawronkiewicz)
"Esencja" i "Romantyzm" czyli dwa "Przebiegłe dochodzenia Ottona i Watsona" to jeden z najważniejszych komiksów w najnowszej historii tego medium w Polsce. Połączenie dobrej opowieści przygodowej z intertekstualną zabawą i mistrzowskim rysunkiem przyniosły twórcom Grand Prix Europejskiego Konkursu Komiksowego telewizji Arte i wydawnictwa Glénat oraz nominację dla najlepszego debiutu na festiwalu w Angouleme.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komiksy)
„Maus” powszechnie jest uważany za najważniejszy komiks w historii. Art Spiegelman w formie powieści graficznej opowiedział historię życia swojego ojca, więźnia Auschwitz, Władka Szpigelmana. Równolegle z nią sportretował w „Mausie” trudy życia z ojcem - ocalałym z Holokaustu.
„Maus” to jedna z najważniejszych opowieści o Holokauście, stawiająca trudne pytania, na które autor próbuje znaleźć odpowiedź w nowatorski sposób. Umiejscawiając realistyczną opowieść w komiksowym medium, stosując przerysowanie i karykaturę, Art Spiegelman zbliżył się, jak nikt inny przed nim, do ukazania swoistej niewyrażalności, monstrualności Holokaustu, a poprzez autobiograficzne odniesienia wytworzył napięcie cechujące najwybitniejsze dzieła literackie. Żaden komiks w historii tego medium nie doczekał się tylu recenzji - również negatywnych i polemicznych - a przyznanie Spiegelmanowi nagród do tej pory zarezerwowanych dla literatury poważnej (m.in.: National Book Critics Circle Award, Pulitzer Prize), ułatwiło wielu twórcom powieści graficznych dotarcie do czytelników do tej pory unikających komiksów. Jednocześnie „Maus” stał się komiksem wzorem, pierwszym komiksowym arcydziełem („The New Yorker”), z którym krytycy i czytelnicy zestawiają inne dzieła komiksowe, zwłaszcza biograficzne i historyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K/Cz (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej